ANALISIS PERFORMA GENSET 50 KVA DI STASIUN LRT DINAS PERHUBUNGAN FIELD SERVICE POWER SYSTEM 2

ACHMAD ALGHIFARI, NIM. 132018067 (2022) ANALISIS PERFORMA GENSET 50 KVA DI STASIUN LRT DINAS PERHUBUNGAN FIELD SERVICE POWER SYSTEM 2. Skripsi thesis, Universitas Muhammadiyah Palembang.

[img]
Preview
Text
132018067_BAB I_DAFTAR PUSTAKA.pdf

Download (453kB) | Preview
[img] Text
132018067_BAB II.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (411kB)
[img] Text
132018067_BAB III.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (152kB)
[img] Text
132018067_BAB IV.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (262kB)
[img] Text
132018067_BAB V.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (64kB)
[img] Text
132018067_DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (132kB)
[img] Text
132018067_LAMPIRAN.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (318kB)
[img] Text
132018067_Cover_sampai_Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (1MB)

Abstract

ABSTRAK Ketersediaan energi listrik pada Light Rail Transit (LRT) adalah salah satu faktor penting dalam berjalannya kereta, suplai utama pada sistem kelistrikan di lrt yaitu Perusahaan Listrik Negara (PLN). Aliran daya listrik tidak boleh putus, sehingga dibutuhkan suplai cadangan untuk mengantisipasi ketika aliran daya dari listrik utama putus. Fungsi utama genset pada LRT ini adalah sebagai suplai cadangan apabila suplai utama mati (PLN). Genset terdiri dari motor penggerak dan juga Generator/Altenator, Genset pada LRT ini menggunakan bahan bakar solar, Sedangkan untuk generatornya sendiri merupakan gulungan kawan yang dibuat dari tembaga yang terdiri dari kumparan statis dan stator serta dilengkapi dengan kumparan berputar atau rotor. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah metode wawancara, studi literatur, studi analisis data. Penelitian ini mempunyai tujuan yaitu, untuk mengetahui unjuk kerja pada genset yang dipakai oleh LRT, dari hasil penelitian ini besaran nilai impedansi yaitu 2,89 dan resistansi 2,312 dan nilai rugi-rugi total pada genset yang terkecil 1,030 kw dan yang terbesar 1,425 kw, untuk nilai efisiensi selama dua bulan masih dibatas normal dengan kisaran 85% sampai 87%. Kata kunci : LRT, Genset, Efisiensi   ABSTRACK The availability of electrical energy in the Light Rail Transit (LRT) is one of the important factors in the running of the train, the main supply of the electricity system in the LRT is State Electricity Company (PLN). The flow of electric power must not be interrupted, so a backup supply is needed to anticipate when the power supply from the main electricity breaks. The main function of the genset on this LRT is as a backup supply if the main supply fails (PLN). The genset consists of a driving motor and also a generator / alternator, the generator on this LRT uses diesel fuel, while the generator itself is a friend coil made of copper consisting of a static coil and a stator and is equipped with a rotating coil or rotor. The method used in this research is interview method, literature study, and data analysis study. This study has a purpose, namely, to determine the performance of the generator used by LRT, from the results of this study the impedance value is 2.89 and resistance is 2.312, and the resistance is 2,312 and the total losses in the smallest generator are 1,030 kw and the largest is 1,425 kw, for the efficiency value for two months is still within normal limits with a range of 85% to 87%. Keywords: Light Rail Transit, Genset, Efficiency

Item Type: Thesis (Skripsi)
Additional Information: Pembimbing : 1. Taufik Barlian, S.T., M.Eng 2. Wiwin A. Oktaviani S.T, M.Sc
Uncontrolled Keywords: Kata kunci : LRT, Genset, Efisiensi
Subjects: Elektro > Pengujian dan Pengukuran Listrik
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Elektro (S1)
Depositing User: Mahasiswa Fakultas Teknik
Date Deposited: 11 Oct 2022 05:41
Last Modified: 11 Oct 2022 05:41
URI: http://repository.um-palembang.ac.id/id/eprint/22960

Actions (login required)

View Item View Item

is powered by EPrints 3 which is developed by the School of Electronics and Computer Science at the University of Southampton. More information and software credits.